In de klas stond het verkeer ook in de kijker. Wat stond er allemaal op het programma:
- verkeersgeluiden herkennen en benoemen
- een versje over hebra de zebra
- een rollenspel over veilig in de auto zitten
- visuele discriminatie: zoek dezelfde verkeersagent
- de vormen van de verschillende verkeersborden
- prentvertellen over octopus met de fiets, octopus en de verkeersborden.
- wat moet er allemaal op een fiets zijn om veilig te zijn. We gingen dit dan ook waarnemen bij een echte fiets
- welke kant moeten we op onze fiets stappen
- octopus bracht een bezoek aan onze school
- we gingen ook fietsen
- krijttekeningen maken over het verkeer
- de eerste keer zwemmen
- we maakten pannenkoeken voor de juf haar verjaardag
- we vierden feest voor Haile want hij werd vijf jaar
- we namen deel aan saved by the Bell
- we waren ook verantwoordelijk voor de kippen. Zij moesten op tijd en stond eten en drinken krijgen.
- tanden poetsen
- we waren ook verantwoordelijk voor de kippen. Zij moesten op tijd en stond eten en drinken krijgen.
- tanden poetsen
Dit waren gezamenlijke activiteiten in de kring. In de hoekjes werden er ook verschillende opdrachten uitgevoerd:
- we werden fietsenmaker: banden oppompen, fietssloten proberen open met verschillende sleutels en de juiste zoeken. Er waren ook cijfersloten waarbij de kinderen de juiste combinatie moesten maken.
- met kliks voertuigen maken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten