zondag 19 april 2015

Ziek zijn!




 Deze week speelden we zelf dokter! En niet zomaar dokter, echte chirurgen! 
We opereerden ons knuffelvogeltje en ook elkaar! 


We hadden niet alleen chirurgen in onze klas maar ook nauwkeurige apothekers! 

Ze wisten perfect voor welk kwaaltje ze welk medicijn moesten geven! 

We maakten kunstwerken met spuitjes gevuld met verf leeg te spuiten op een groot stuk papier! 

We experimenteerden volop en kregen verschillende resultaten! 

Verder leerden we nog over links en rechts wat aan bod kwam in het liedje ‘Hatsjoe’ en het dansje ‘Hokey Pokey’. We ‘schreven’ ons liedje met tekeningen (zoals op het blaadje dat de kinderen al meebrachten naar huis).

Dit is de ‘echte’ tekst.

Ha-ha-tsjoe-tsjoe-tsjoe, ik moet niezen af en toe.

Ha-ha-tsjoe-tsjoe-tsjoe, ‘k heb de kriebels, ‘k ben zo moe!

Nies naar links, nies naar rechts,

Nies, ik weet niet waar naartoe!

Ha-ha-tsjoe-tsjoe-tsjoe, bij alles wat ik doe!

 

Ik lig al dagen in bed, ik snotter en ril.

De dokter komt op bezoek en hij geeft me een pil.

Maar als ik moet niezen, lacht hij heel gemeen!

Hij pakt zijn tas en ik gil IK WIL GEEN SPUIT IN MIJN BIL!’

 

Ha-ha-tsjoe-tsjoe-tsjoe, ik moet niezen af en toe.

Ha-ha-tsjoe-tsjoe-tsjoe, ‘k heb de kriebels, ‘k ben zo moe!

Nies naar links, nies naar rechts,

Nies, ik weet niet waar naartoe!

Ha-ha-tsjoe-tsjoe-tsjoe, bij alles wat ik doe!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten