vrijdag 6 september 2013

Beste bloggers,

De eerste week van het schooljaar zit er al weer op. Wij hebben de afgelopen week kennis gemaakt met een aantal nieuwe gezichten. Juf Stefanie, onze nieuwe klasgenoot Dusteny en natuurlijk maakten we ook kennis met onze klaspop Pompom en Pistache. Pistache leerde ons al enkele woordjes in het Frans. Bonjour, une tartine, une pomme, de l'eau et un cartable.




Onze afspraken leerden we aan de hand van het volgende versje:

Zo doen we het allemaal!
  
Aan de haak komen de jassen.
Tegen de muur staan de tassen.
De koeken moeten in de mand.
Zo is alles aan de kant.
Opruimen kun je leren.
Waar moeten de beren?
Waar horen de blokken?
Ik help mee en ga niet mokken.
Na het schilderen en plassen,
steeds mijn handjes wassen.
Er is ruzie, ‘t kan eens zijn,
maar we doen elkaar geen pijn.
Alstublieft en dank je wel,
dat het zo moet, weet ik wel.
De bel gaat, in de rij.
Ik wil er ook nog bij!

We gingen ook volop kennis maken met de verschillende hoekjes in onze nieuwe klas.

Enkele sfeerbeelden:




 
 
 
 
 
Op donderdag en vrijdag kwam juf Nathalie in onze klas om leuke spelletjes met ons te spelen. We moesten de kever het juiste aantal stippen op zijn rug plaatsen. We gingen ook samen met onze juf en juf Nathalie onze tanden poetsen. En door het goede weer deden we dit in het zonnetje!!!!
 
 
 
Dit was een beknopt overzicht van een leuke week!
Volgende week starten wij met het thema Kermis!!!!
Ik kijk er alvast naar uit.
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten